گروه اجتماعی: دومین همایش ملی مناسب‌سازی محیط شهری برای جانبازان، معلولین و سالمندان سه‌شنبه 20 آذر در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

محسن شاهرخ‌نیا مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی این همایش با اعلام این خبر گفت: در مراسم افتتاحیه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: محمد باقر قالیباف -شهردار تهران- ریاست این همایش را بر عهده دارد.

ویکردهای اصلی این همایش نقش سامانه‌های حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری و کاربرد فناوری اطلاع‌رسانی در بهبود مناسب‌سازی محیط شهری است.

این همایش یک‌روزه را پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان به ریاست محمد رضا سروش- قائم مقام ستاد همایش- با حمایت دستگاه‌های مختلف از قبیل شهرداری تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، صدا و سیما، سازمان بهزیستی، گروه صنعتی بهمن و تعدادی از سازمان‌های غیردولتی برگزار می‌کند.

محورهای ارائه مقاله در این همایش شامل موضوعاتی همچون دسترسی الکترونیک و برابرسازی فرصت‌ها، بررسی و مقایسه تسهیلات دسترسی جانبازان، معلولین و سالمندان به سامانه‌های حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها، کاربرد خدمات پزشکی یا توانبخشی به روش از راه دور و نقش سازمان‌های دولتی و خصوصی در مناسب‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل و دسترسی الکترونیک است.

گفتنی است نخستین همایش ملی مناسب‌سازی محیط شهری آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود.

کد خبر 38513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز